going-to-america2017.reismee.nl

Dagje Universal's Island of Adventure.

Vanmorgen in alle vroegte op gestaan om niet al te laat op weg te gaan naar Orlando. Dagje Universal's Island of adventure. Even lans de wallmart om ons ontbijt te halen. Altijd weer een bijzondere belevenis, winkelen bij de wallmart. Je ziet toch weer dingen waarvan je denkt das handig, waarom hebben we dat niet in Nederland. Na de nodige inkopen gedaan te hebben, onderweg naar het park.

Na een ritje van nog geen anderhalf uur parkeerden we de auto in de parkeergarage vlak bij het park. Het kopen van de entree kaartjes ging weer van ouds. De efficiëntie van de Amerikanen werd weer duidelijk. Echt niet te geloven hoe inefficiënt er gewekt wordt bij de kassa's. Maar goed, uiteindelijk konden we met kaartje naar binnen.

Harry Potter was de eerste attractie die we ondergingen. Van een vorig bezoek wisten we dat dit het meest fantastische belevenis was wat wij hadden meegemaakt in de vele pretparken die wij hadden bezocht. En weer was het indrukwekkend wat we te zien kregen. Je moet het zelf meemaken, je kan het niet navertelllen.

Via Jurassic Park naar Skull Island: Reign of Kong. Meesterlijk verhaal over King Kong. Een 3D sensatie wat ik nog niet eerder had gezien. Zeer realistisch, alsof onze vriend aan het raampje van de bus staat.

De volgend stop was Popeye & Bruto's Bilge -Rat Barges. Een water attractie waar je in een grote rond band ( max. 12 personen)een wildwaterbaan af gaat. We zagen wel borden staan met teksten "sooking wet" enzo, maar wij dachten dat dit wel mee zou vallen. Niet dus. Echt van top tot teen van sok tot string, er was ging stukje kleding meer wat nog droog was. Wisten we, als goed voorbereide park bezoekers, dus een extra setje kleding werd aangetrokken.

Via Spider-Man en de hulk ride waren we eigenlijk klaar. Alles gedaan en gezien. Op naar ons hotel om de zonsondergang in Clearwater beach mee te maken. Je moet weten dat bij de lobby van het hotel, aangegeven wordt over hoeveel uren, minuten de volgende zonsondergang is.Vandaag was dat rond half negen. Helaas waren er wat wolken die de perfecte zonsondergang net niet perfect maakte.

Voordat we op zoek gingennaar een eettentje, nog even langs het strand. We hadden gelezen dat het strand mooi zou zijn. Nou dat klopt.Ik heb nog nooit zo mooi wit strand gezien. Heel apart. Geen schelp te vinden, geen meeuw te zien aan de kust van de golf van Mexico. Het zeewater was gewoon warm te noemen.

Zoals vaker gebeurd in Florida, was ervanavond weer onweer. Zo raar, maar blijkbaar toch gewoon, overdag vallen de mussen van het dak (bij 33 graden Celsius)terwijl in de avond het onweerontstaat. Meestal droge onweer, dus van regen geen last.

Morgen gaar de reis verder naar Sarasota, een kustplaatsje, ongeveer een uurtje rijden ten zuiden van Clearwater Beach.

Morgen probeer ik tevens wat foto's te plaatsen zodat jullie enig beeldvorming kunnen krijgen van datgeen wij zoal beleven.

Tot morgen!

Janny

Geweldig jeroentje ! Wat kun je toch lkkr en leuk schrijven ! Ik lees nooit maar dit lees ik gewoon met veel plezier . Dus het park was gruwelijk te noemen hahaha ? heel veel plezier nog en kijk uit naar je volgende verhaaltje xxx