going-to-america2017.reismee.nl

Een dagje strand of toch niet.

Vanmorgen begon de dag met het klaar zetten van 7 strandstoelen, met 7 handdoeken. Het lijkt wel een sprookje. Na een stevig ontbijt (scrambled eggs, bacon and sausages) koffie en jus d'orange ging het gezelschap naar het strand. We zagen het al gebeuren. Donkere wolken pakten zich samen boven land. Eigenlijk veel te vroeg, normaal gebeurd dis pas aan het einde van de middag. Vanuit de zee was goed te zien dat er slecht weer op komst was.

Van de beach boy begrepen we dat we in het regenseizoen zaten, dus regen kon er komen. Hij vertelde ons ook over de schildpadden die hun eieren hadden gelegd aan de rand van het strand. Op het strand staan allemaal afzettingen waar de eieren van de schildpadden liggen. Op de piketpaaltjes van de afzetting staat de datum van de dag dat de eieren gelegd zijn. Na ongeveer 15 weken komen de eieren uit. Je moet dus echt geluk hebben om het tafereel meer te maken dat de kleine schildpadjes naar zee kruipen.

En toen kwam de regen. Het leek wel of er een klep opengezet werd. Je zag het al van ver aankomen. Een soort mist van regen. Op zich wel een heerlijk gevoel zo'n buitje op je kop, liggend in de zee. Het begon steeds harder te regenen en te onweren waardoor we uit de zee werden gehaald. Safety first.

Omdat we morgen weer op pad gaan naar onze volgende lokatie, besloten we inkopen te gaan doen bij de Wallmart . Dit keer bij een grote. Te herkennen aan de blauwe kleur van de naam wallmart op de gevel. Er was voldoende regen gevallen waardoor diverse straten vol stonden met plassen. Onderweg naar ons hotel nog even gestopt bij het beroemdste beeld van Sarasota: unconditional surrender. Eenmaal weer bij ons hotel bleek het weer zo goed, dat we besloten weer naar het strand te gaan. Toch nog een paar uurtjes mee gepikt.

Douchen en omkleden om vervolgens het centrum van het stadje te bekijken. Viel ons wat tegen. Buiten dat er veel beeldende kunst was, was er niet veel te beleven. Wel leuke eettentjes. Lekker gegeten en lopend weer naar ons hotel.

Morgen gaat de reis verder naar Sanibel Island.