going-to-america2017.reismee.nl

Fort Lauderdale

Vanmorgen om 9 uur stonden onze koffers weer klaar. Het wordt steeds meer proppen in onze iets te kleine auto. Ook vandaag was het ons weer gelukt. Eerste stop was weer de wallmart. Natuurlijk moest eerst ons ontbijt gekocht worden. Ook nu weer de ogen uitgekeken wat je allemaal kan kopen. Vandaag viel onze oog op de bbq. Je kon een aardige bbq kopen voor nog geen 200 dollar. Bij alles wat we zagen en we eigenlijk zouden willen kopen, zeiden we " dat past wel in de container van Juan. Juan was de man van de parkeerplaats. Hij kon er voor zorgen dat je spullen per container, waar ook ter wereld, werden vervoerd. Altijd handig zo'n mannetje.

De volgende stop was (voorlopig) de laatste outlet store. Deze was echt de grootste die we tot nu toe hadden gezien. Onderweg kwamen we in noodweer terecht. Het regende zo hard dat je nauwelijks wat kon zien. Auto's gingen met alarmlichten rijden. Blijkbaar was dat normaal hier.

Natuurlijk met tassen vol kleding zaten we een paar uur later weer in de auto. Het wordt wel steeds krapper in de auto door al die extra tassen.

Na een uitgebreide lunch in de auto, gingen we op weg naar Fort Lauderdale. Een kleine 2 uur rijden. Eigenlijk doorkruisen we vandaag de onderkant van Florida, van oost naar west. De route loopt via de Everglades, dus wie weet kunnen we nog een krokodil spotten. Hopend op een platgereden krokodil, zodat we een tasje kunnen laten maken. Helaas was er aan weerskanten een goed hekwerk geplaatst. Ging hem niet worden.

Het hotel, Ocean Sky Resort, lag aan zee. Wederom een prima kamer. Na inchecken even het strand verkend. Ook hier volop afzettingen voor de schildpadden. Voor het avondeten besloten we een stukje verderop te kijken. Er was een pier zichtbaar, daar zou vat wel wat te eten zijn. We hebben inderdaad heerlijk gegeten vlakbij de pier.

Morgen kunnen we vanaf 11 uur inchecken bij het cruiseschip. Het kan zijn dat vanaf morgen het dagelijkse bulletin niet goed te lezen is. Er is beperkt WiFi aan boort van het schip. De eerste twee dagen zitten we zowiezo op zee. Dus de verhalen zullen niet sprankelen van veelzijdigheid. Maar ja jeweet het nooit wat er de loveboot gebeurd. Pas de derde dag leggen we aan bij St. Maarten.

Tot snel.