going-to-america2017.reismee.nl

Tour de Nashville

Jonny Cash, Elvis Presley en Dolly Parton om er maar een paar te noemen. Artiesten die allemaal wel iets met Nashville te maken hebben, of hebben gehad. Vanmorgen waren we rond 7 uur allemaal klaarwakker door het uur tijdsverschil, of was het toch door het doortrekken van de wc? Na het douchen, scheren en het nodige wc gebruik naar het ontbijt ( was included). Er was een heuse pancake machine en een wafelijzer, dus de nodige wafels en pancakes werden dan ook gemaakt. Goed gevuld gingen we naar downtown om kaartjes te kopen voor de hop on hop off bus. Voor extra dollars konden we ook kaarten kopen voor de Country music Hall of Fame, wat we dan ook deden.

The Country music Hall of Fame gaf een goed beeld van de succesverhalen van de eerder genoemde beroemdheden. Van de white cadilac van Elvis tot de blue suède shoes, het stond er allemaal, in the hall of Fame. Drie verdiepingen muziek historie van Nashville. Na vele indrukken rijker sprongen we op de bus. Wat ons handig leek, en wat we uiteindelijk ook hebben gedaan, is de eerste keer het gehele rondje te doen met de bus. Zo hoor je en zie je de highlights van de stad en weet je waar je in de volgende ronde de bus wilt verlaten om meer te zien van dat stukje.

Ik geloof dat de tour ongeveer 1,5 uur duurde. Na de eerste volle ronde was de eerste hop off stop Bicentennial Park & Farmers' Market. Zo alsin het foldertje staat " The 19 acre Bicentennial Park is a tribute to Tennessee's historie including a granite map of the state , a WWII Memorial and more".Klopt allemaal. Daar zijn die Amerikanen toch al zo goed in, herdenken, met beelden en monumenten. En inderdaad lag destaat, in graniet op de grond.The Nashville Farmers' market is een plaats waar lokale boeren hun waar kunnen verkopen. Hier konden we wat eten en drinken. Het deed mij een beetje denken aan de zwarte markt in Beverwijk. Maar eigenlijk ook weer niet. Het was een hal met diverse eettentjes en kleine winkeltjes. Na wat gegeten en gedronken te hebben, en gebruik gemaakt te hebben van de refill en nog eens de refill gingen we weer hop on. Misschien even uitleggen wat refill is. Je koopt eigenlijk een lege beker die je vervolgens zo vaak je maar wil kan bijvullen (refill) met frisdrank. En dat voor nog geen 2 dollar. Ik zie jullie denken, dus daarom zijn die Amerikanen zo ...! Zou zo maar kunnen. Wij vonden het een uitermate prettig systeem.

De volgende hop off stop voor onswas Marathon Village & Antique Archaellogy. Toen wij de eerste keer voorbij reden stond er een rij voor de deur te wachten. Nu was er niemand. Good timing zullen we maar zeggen. Aanrader! Kleine winkeltjes die leuke dingen verkochten. Antieke dingen, plaatselijke dingen en echte toeristische dingen.

En hop on weer op de bus. We kwamen er wel achter dat het wel degelijk uit maakte welke chauffeur, verteller er in de bus zaten. Soms was het 1persoon (chauffeuren verteller)en kon je nauwelijks verstaan wat, in dit geval hij,zei. Somswaren het twee verschillende personen en hoorden je echt gedetailleerde informatie.

We kwamen langs de straat waar de vele opname studio's waren gelegen. Bij de voordeur kon je aan de spandoeken zien of de betreffende studio een nummer 1 hadden gescoord. De volgende hop off was bij het Parthenon. Dit is de enige replica van de oude Griekse tempel in Kreta in de wereld. In de tempel moet het grootste beeld van Athena staan, maar dat hebben we niet kunnen controleren.

Bij de eerste ronde met de bus kwamen we langs ons hotel. Het zou mooi zijn dat de bus daar zou kunnen stoppen. Een brutaal mens heeft de halve wereld zou ik maar zeggen. Zo gezegd zo gedaan. De trolley tourbus van Nashville is gewoon voor onshotel gestopt om ons eruit te laten, terwijl het niet eens een stopplaats was op de route.

Gauw de zwembroek aan en even een frisse duik in het zwembad. Het was de hele dag onbewolkt geweest en best wel warm.

Rond 7 uur weer down town om wat te gaan eten. Op zoek naar een tentje met een bandje. Nou dat is in Nashville niet zo moeilijk. Zelfs in de plaatselijke Mc Donalds speelt een bandje. Dat is dan ook de enigste Mc Donalds in de hele wereld die dat heeft.

Onderweg naar Broadway kwamen we langs een hotel waar aardig wat jongen meiden stonden. Wij vragen wat er was. Vertelde ze dat Justin Bieber daar zou zijn. Nou ja zeg Justin Bieber hier in Nashville. Moet niet gekker worden. Niet veel later zaten we bij the George Jones te eten met een gezellig stukje muziek op de achtergrond. Moe maar voldaan gingen we na het eten weer naar ons hotel.

Nashville, een stad waar je moet zijn geweest om er over mee te kunnen praten. Een echte muziekstad.

Morgen gaat de reis naar Memphis. Ben benieuwd of we iets van Elvis tegen komen. Zou toch wel?

Andrea

Zoo gaaf!!???