going-to-america2017.reismee.nl

De Wildcatter ranch

Wat ging de wekker vanmorgen vroeg zeg. Het lijkt wel een werkdag. Koffers waren al gepakt. We waren als eerste bij het ontbijt. Het was zo vroeg dat het ontbijt nog niet klaar was. Snel wat naar binnen gewerkt om om kwart over zes in de taxi naar het vliegveld te gaan. Het was eigenlijk een 6 persoons taxi, maar wij kregen er 7 in + koffers. Inchecken en op naar Dallas.

Een goed 1,5 uur vliegen kwamen we vanuit het regenachtige New Orleans in het snikhete Dallas aan. De koffers kwamen als eerste dus dat schoot lekker op. Met de bus naar de car rental om onze auto op te halen. Dallas is een best wel groot vliegveld. We waren zeker 20-30 minuten onder weg voordat we bij de car rental waren.

We mochten pas na 3 uur inchecken bij de ranch dus we hadden nog wat tijd over. Toch maar even een shoppingmall gepakt voor de laatste dingetjes voor thuis.

Na het shoppen nog een twee uur rijden richting de ranch. Onderweg veel simpele huisjes gezien. Op het moment we van de hoofdweg af gingen werden het steeds meer ranch achtige huizen. Zeg maar een groot wit hek met een toegangspoort, een beetje zo als vroeger bij Dallas ( de serie) was te zien. Grote stuken land waar alleen maar veeteelt op gehouden werd.

Rond 4 uur waren we bij de Wildcatter Ranch, net voor het plaatsje Graham. Over een lange oprijlaan kwamen op de ranch, die op een berg lag. Na inchecken gauw het zwembad in voor wat verkoeling. Een prachtig uitzicht over de heuvels rond de ranch.

In de avond eten op de ranch. Natuurlijk werden er ribs gegeten met geroosterde corn. Wat Texaanse biertjes geprobeerd. Het bleef bij proberen. Smakeloos en zonder schuim. Mar goed toch geprobeerd. Nee wat bier betreft kunnen die Amerikanen nog wel wat leren. Al moet ik wel zeggen dat ook hier Heineken op de kaart staat. Jammer dat de ober dacht dat het bier uit Oostenrijk kwam. We hebben hem toch maar goed duidelijk gemaakt dat Heineken toch echt ons bier is.

Morgen wordt er paard gereden door een driemaal dames. Ik hoop dat ze nog kunnen lopen na de rit, want het stadje Graham moet verkent worden.

Tot morgen.

Mariska

Genoten van je verhalen jeroen top gedaan!