going-to-america2017.reismee.nl

Gestrand in Philadelphia

Vanmorgen begon het zo goed. Alle reisgenoten waren op tijd. Zelfs de taxibus stond ruim op tijd voor de deur. Dus op weg naar Schiphol. Inchecken ging best wel soepel. Uiteindelijk rond 10:30 uur in het vliegtuig. Bleek dat er twee zwaar weer fronten onderweg zijn. Daardoor moeten we een extra stop maken in Bangor main om bij te tanken. Half uurtje zeggen ze. Wordt spannend of we de aansluitende vlucht naar Tampa gaan halen? Kwart voor een lokale tijd (18:45 uur Nederlandse tijd) staan we weer aan de grond. Ff tanken. Blijkt dat we op een militair vliegveld zijn geland. Staan midden op het platform te wachten dat we weer verder mogen. Half uurtje later vlogen we al weer. Door de extra stop werd de kans steeds groter dat we onze aansluitende vlucht niet zouden halen. En zo geschiede. Vanwege Flash Flood Warning moesten we een stukje omvliegen. Het gevolg was dat we nog later zouden landen. Stress en check, check, dubbelcheck resulteerde in hardlopend naar de juiste gate voor een poging om toch nog het vliegtuig naar Tampa te halen. Net niet gelukt. 10 minuten te laat. Onze koffers hadden het wel gehaald. Die waren onderweg naar Tampa??

Van American Airlines kregen we een alternatief. Morgen om 12:25 een vlucht naar Chicago , om vandaar uit naar Tampa te vliegen. Vonden we geen goed plan. Nu gaan we morgen rond 10:00 uur naar Orlando, pikken de auto daar op en rijden ( een dag later dan gepland) naar Clearwater beach.

O ja, de eerste nacht sliepen we op kosten van American Airlines in het Marriot, vlak bij het vliegveld. Tot morgen!

Annemiek

Dit maakt je vakantie wel extra spannend. Heel veel plezier met het vervolg van je reis.

Shirley

Dat hebben jullie weer! Hopelijk blijft het hierbij! ?