going-to-america2017.reismee.nl

Sarasota

Vanmorgen een goed ontbijt genomen om onze reis goed voort te kunnen zetten. Heerlijk buiten gezeten en genoten van het uitzicht. Diverse tropische vissen gezien onder het terras. Van de serveerster begrepen we dat het water vol met schilpadden, dolfijnen en zee koeien moest zitten, en dat ze regelmatig zichtbaar waren. Maar natuurlijk niet op het moment dat wij aan het ontbijten waren. Althans, sommigen van ons gezelschap dachten een zeekoe te hebben gezien. Het bewijs ontbreekt echter.

Op naar Sarasota. Klein anderhalf uur rijden. Onderweg genoten van de omgeving. Veel water. Aan de linkerzijde hadden we Tampa bay en aan de rechterzijde de Golf van Mexico. Prachtige bruggen en natuurschoon onderweg.
Het hotel was snel gevonden. Het stadje had een toeristisch karakter. Veel winkeltjes en restaurantjes, dus dat moest goed komen.

Het hotel lag aan het strand, zoals aangegeven door onze reisagent. Bij aankomst wilde een van onze reisgenoten even de temperatuur voelen. Raampje open door middel van een knopje, raam niet meer dicht te krijgen. Technische dienst erbij van het hotel, maar die hadden al gauw zoiets van dat gaan wij niet oplossen. Gezocht naar de dichtsbijzeinde ALAMO steunpunt. Bleek er een niet ver van ons hotel te zitten. De vrouwen gingen naar het strand, terwijl de mannen op pad gingen om de auto te laten maken. Uiteindelijk moesten we afscheid nemen van "de Tank" en genoegen nemen met een iets kleinere auto.

Terug in het hotel, snel even zwemspullen aan een een frisse duik in de zee (golf van mexico). Nou dat was van een koude kermis thuiskomen zeg. Verwacht je een heerlijke verkoeling, heb je het idee dat je in een of ander warm zoutbad stapt wat je ook wel in een wellness resort krijgt. Dat was wel even wennen.

Op het strand bleek op heel veel plaatsen afzettingen te zijn geplaatst. Hier hadden schildpadden eieren gelegd. Om de schildpadden te beschermen waren dus de plaatsen waar de eieren waren gelegd afgezet. Uit de tekst bij de afzetting bleek dat de eieren rond 21 juni waren gelegd.

Zoals iedere dag begonnen zich rond een uurtje of 3, zwarte wolken zich te vormen boven ons hotel. Een mooi moment om weer op pad te gaan en eens te kijken of er een outlet centrum te gaan.

Weer met te veel tassen met kleding (polo voor nog geen €7,00) richting hotel. Nog even langs de K-mart om wat boodschappen te doen. Raakten we aan de praat met een man uit Costa Rica. Hij gaf ons handige tips wat er zoal te doen was in de buurt. Handig voor de dag van morgen!

Marjo

Oepsie, kan er ook maar 1 gebeuren ??