going-to-america2017.reismee.nl

Paradise Island

Nasua, Bahama's paradijselijk stukje aarde.

Al vroeg stonden we klaar om van boord te gaan. We hadden geen tour geboekt dus waren vrij om te gaan waar we wilde. We zouden 6,5 uur aan wal blijven liggen. Op de kade besloten we naar paradis Island te gaan. Voor 8 dollar zouden we heen en weer gebracht worden met een bootje. Oud aggenebes bootje vol met toeristen, 20 minuten varen. We legden aan onder een brug. Gelijk van de boot af stonden de kraampjes al op ons te wachten met toeristische artikelen. Petjes, t- shirts en ga zo maar door.

Een klein stukje lopen bracht ons naar Atlantis, een super de lux hotelcomplex. Daarvoor lagen de meeste mooie privé plezierjachten van de plaatselijke jetset. Door het hotel lopend viel je van de ene verbazing in de andere. Alle topmerken hadden een winkeltje. Uiteindelijk liepen we zo het openbare strand op. Door de hitte moesten we wel verplicht een parasol nemen. Na wat afdingen werd er eentje voor ons opgezet.

Het snorkelen viel tegen. Niet veel vissen gezien, dus dat was jammer. Na twee uur besluiten we weer terug te gaan naar het schip. Dus weer terug lopen naar de Ferry. Zowel op de heen en terug reis werd er het een en ander verteld over de omgeving. Zo hebben we het huis gezien van Nicolas Gage, Mick Jagger en we weten waar Ann Nicole Smit is overleden. Ook weten we dat de Michael Jackson suite in het Atlantis hotel, dat is de verbindingsbrug tussen de twee hotel torens, 25000 dollar per nacht kost en dat je die alleen maar per 4 nachten kunt boeken. Een huis wat te koop stond moest minimaal 4 miljoen dollar opleveren, moetje nog wel een miljoen bij betalen om het op te knappen. Bovendien liepen er geen wegen dus alarmdiensten konden je niet bereiken. De vraag is dan ook of je daar gelukkig zou worden.

Terug op de kade zijn we kort even door de markt gelopen. Dat was een overdekte markthal van heel veel het zelfde. Petjes, T-shirts en ga zo maar door. Een stukje verderop was weer een stukje strand waar we weer even kondensnorkelen. Hier was beduidend meer te zien qua flora en fauna. Weer mooie vissen voor in je aquarium voorbij zien zwemmen. Een uurtje later waren we weer aan boord van het schip.