going-to-america2017.reismee.nl

Nashville

Vanmorgen de dag dat we van boord moesten. Al vroeg, rond 6 uur, was het schip al in Miami. Niet veel later meerden we aan. Wij sliepen nog toen dat plaats vond. We moesten ons om 11 uur melden in het theater om vandaar de wal op te worden begeleid. Nog even snel een ontbijt scoren en op naar het theater. Een uurtje later stonden we bij Miami AirPort. Het inchecken van de bagage ging vrij vlot. Buiten was er al een mogelijkheid gemaakt om je bagage in te checken.

We wisten dat er een hele grote Mall was in Miami. Er moest een shuttle busje rijden van en naar deze Mall. We hadden 3 uur om ons te vermaken. Het busje kwam rijkelijk laat en reed ook nog eens om. Hierdoor raakten we het vertrouwen in een goede afloop wel een beetje kwijt. We besloten daarom maar kort in de Mall te blijven. Voor het geval dat er iets mis zou gaan op de terug weg. Rond 2 uur waren we weer terug op het vliegveld van Miami. Bleven heen en weer lopen omdat er problemen waren bij de paspoort controle. Uiteindelijk na check, check dubbelcheck door de douane en op naar de gate. Moesten met een onbemand shuttle treintje naar een ander gebouw.

Inchecken ging snel, het bleek een klein toestel te zijn waarmee we vlogen. Ik denk dat er nog geen 80 passagiers in zaten.

Voor boarding nog even kort gefacetimed met de rest van de familie in Salou. Alles ging goed in dat verre Spanje.

Na een kleine 1,5 uur landen we in Nashville, onze volgende stop op deze reis. Na een wat turbulente vlucht en een uur tijdsverschil er bij ( nu 7 uur verschil met Nederland) kwamen we in een wel hele groene omgeving.

Wachtend op de shuttle bus voor ons hotel, bleek er helemaal geen shuttle bus te gaan. Dus dan maar met de taxi naar het hotel. Onze reisagent had ons dat geadviseerd omdat het hotel vlak bij downtown Nashville lag. Niets aan gelogen kwamen we achter. 20 minuten lopen en we liepen op Broadway, of te wel de strip van Nashville. Wat een leuke straat. Overal neon reclame, tentjes waar bandjes speelden, winkels vol met typische cowboy achtige laarzen. Je kwam echt oren en ogen te kort. Super gezellig en druk waar je ook keek. Enorm veel vrijgezellenfeestje, vooral van de vrouwelijke kant. Dat gebeurde dan op bierfietsen, of verbouwde picknick- up trucks waar de jeugd dan in de achterbak het nodige drank nuttigde.

Nashville, top stad.

Morgen gaan we de stad echt verkennen. Met de hop onhop offbus crossen we dan de stad door om zo nog meerte weten te komen van de stad.