going-to-america2017.reismee.nl

Memphis

Vanmorgen met de taxi naar het vliegveld om daar de huurauto op te halen. Dit keer kregen we een KIA mee. Valt onder de mini vans. Prima karretje. Terug naar het hotel om de koffers in te laden.

Er was een telefoon in de wc gevallen, dus moesten we even langs de Wallmart om rijst te kopen. Toch ook maar even een soort outlet centrum mee gepikt onder weg naa Memphis.

Memphis was een goed 3 uur rijden. Een lange weg zonder veel bekijks. Je kan net zo goed van Lyon naar Dion rijden, het was net zo boeiend. Veel groen langs de weg. Hier en daar wat akkerbouw, we dachten aardappelen.

Het hotel ligt vlak aan de Missisippi rivier. Mooie lokatie. Wij zelf sliepen op de 12 de verdieping. Het zwembad was op de 9 de. Net als ons opgevallen was in New York, was in dit hotel ook geen 13 de verdieping. Bijgelovig, hoezo?Gauw de koffers op de kamer en downtown verkennen.

Het viel op dat we in een hele andere stad terecht gekomen waren. Komt natuurlijk door de lokatie van het hotel. In de buurt van het hotel barste het van de parkeergarages. Klopt eigenlijk wel als downtown maar een paar blokken verder ligt.

Wat Hollywood blvwas voor Nashville, is Beale street voor Memphis. Veel barretjes en eettentjes met live muziek. Waar in Nashville de band als het ware bijna op straat speelden ( de drummer zat met zijn rug tegen de etalage) speelden in Memphis de bands achter in de zaal. De concepten waren wel gelijk. Je zat aan een tafel en dronk wat en at wat. Pulled pork en little t voor e burger moesten het vanavond doen. In debar waar wij naar binnen gingen speelde een band met de naam Patrick and the Swayzees. De zanger vertelde in zijn pauze, toen hij langs ons tafeltje kwam, dat hij 21 augustus naar Nederland zou komen om te dansen en te zingen.Hij wist alleen niet meer wat voor een festival het was en in welke stad het was. Heerlijkgegeten en genoten van de muziek.

De strip, Beale street, was niet zo groot als de strip van Nashville, maar wel even leuk. Hier in Memphis was het meer de blues wat de boventoon heeft, terwijl in Nashville de country de boventoon had.

Morgen maar eens kijken wat Memphis nog meer te bieden heeft. Vast iets van Presley denk ik.