going-to-america2017.reismee.nl

Op de boot, een hele grote boot

Vandaag moesten we nog een klein stukje naar het zuiden. Een klein uurtje rijden naar the port of Miami. Daar liggen de cruise schepen te wachten voor de afvaart. 5 grote jongens lagen aan de kade. Die van ons lag als laatste afgemeerd. Bij de gate hebben we de dames afgezet met de koffers. De auto moest nog terug naar het vliegveld. Altijd goed geregeld bij het autoverhuurbedrijf. Borden volgen bij het vliegveld, kind kan de was doen. Bij het inleveren wordt een barcode gescand en de milestand werd opgenomen, dat was alles. Van de mannetjes die de auto controleerde begrepen we dat we met een shuttle bus weer terug konden naar de haven van de cruiseschepen. Ff wachten dan maar op de bus.

De dames hadden de koffers al ingecheckt dus dat was mooi. Na check, check dubbelcheck en een foto, konden we dan eigenlijk aan boort. Het pracht en praal komt je tegemoet. Na een korte snuffelronde gingen we naar het lopend buffet. De keuze was reuze. Niet normaal wat je allemaal kon kiezen. You name it, they've gotit.

Rond drie uur konden we onze hut in. Grappige constructie. Twee eenpersoons bedden in het midden van de hut. Twee klapbedden daar schuin boven. Met een trapje naar boven om te slapen. De beide mannen voelde zich weer jong!Heel efficiënt ingericht. Dit was ons hotel voor de komende week. Koffers uitpakken en eens kijken wat we allemaal mee genomen hadden.

Met het diner hadden wij de eerste zitting. Dat betekende dat we rond zes uur aan tafel gingen. Je hebt je vaste tafel en ook je vaste bediening. Een water / Bread boy die alleen maar het water en het brood aan het bijvullen was. Een hoofdoberdie de bestelling op nam. Het was a lacarte, en de keuze was weer reuze. Het eten was prima en snel opgediend. Vol bewondering gekeken naar de manier van bediening. Bladen vol en ik bedoel echt vol met de bestelde gerechten werden op een centraal punt afgeleverd om vervolgens uitgeserveerd te worden. Inmiddels waren we los van de kade en onder begeleiding na een politieboot onderweg naar open zee.

Na het eten even een rondje gelopen over het schip. In het theater waren de voices aan het zingen. Het theater ziet er groter uit dan de schouwburg in Velsen. Het was wel aardig wat de voices te gehore brachten.

Voordat we naar onze hut gingen deden we nog een cocktailtje om de eerste dag op zee af te sluiten.Tomorrow na other day at the sea.